четвер, 5 лютого 2009 р.

Янгон. Повернення

По приїзду в Янгон відсипались аж до обіду, а потім я відправився гуляти містом. Дійшов до набережної річки, де курликають птахи, дирчать маленькі паромчики і під пірсами копирсаються в багнюці діти.

Поряд розташована пагода Ботатонг. Вхід коштує 2$ плюс 2$ за камеру, але в цей день спеціально для мене були відчинені бокові безкоштовні ворота, звичайно зачинені. Ступа мене запросила? Зазвичай я не вірю в містику, але занадто багато дивного було останнім часом…

Ступа могла б бути дуже старою. Але у війні їй не пощастило, і ворожа бомба вщент зруйнувала її. Після війни ступу швиденько відбудували в тому ж самому вигляді. При відбудові була навіть знайдена реліквія, що в ній зберігалась, а саме волос Будди. Ступа має зіркоподібний коридор всередині, в якому за склом, решітками і під величезними амбарними замками зберігають різні святі реліквії. А в центрі в скляному контейнері зберігають ту саму святу волосину Будди, на яку всі бажаючі можуть подивитись. Це велика рідкість, бо зазвичай святі частки замуровують в ступи подалі від очей людських.

Поряд знаходиться велика бронзова статуя Будди Знаннь і Мудрості. Статуя портретна і лице її дійсно випромінює святу мудрість. Можливо, це одна з найкращих статуй Будди з мною бачених. В сусідньому павільоні знаходиться ще одна статуя Будди, золота. З портретністю важче, а от відчуття святості від неї ще більше. Можливо, завдяки неймовірному блиску злата.

Атмосфера Ботатангу спокіна, сприяє медитації і роздумам. Відчувається якась енергія, біля волосу і золотої статуї мене буквально пробило, наче струм пропустили. А біля бронзового Будди я просидів з півгодини в роздумах, слухаючи птахів і милуючись відблисками вечірнього сонця на щоках Будди. Як на мене, то це одне з найкращих місць Янгону, моє місце.

Наступного дня я відправився вивчати даунтаун. З цікавого там тільки декілька храмів - китайський і мечеті - і життя людей. Але бродіння звичайнісінькими вулицями дозволяє злитись з містом, відчути його ритм і енергію. Маленькі епізоди, нюанси, дихання міста саме тут, в даун-тауні.

Наостанок зайшов до церкви і вона виявилась відкритою, хоча до служби було ще дві години. Останнім часом мені дуже хотілось зайти до церкви, посидіти трохи в її тиші і прохолоді, але все якось не виходило. І от нарешті в останній день найбільшу в Янгоні церкву відкрили раніше. Невже спеціально для мене?

Ну і зовсім наостанок купив в супурмаркеті велику пляшку меду. Він тут гарний і дешевий, будемо пити з ним чай. Вечеряли після довгих пошуків в мусульманському ресторанчику. Подавали каррі з м'яса і мізків, супи і соуси.

Зовсім надвечір я зайшов в комп'ютерний клуб аби скинути на болванки фото, але це зайняло аж дві години. А потім швидкі збори і спати. Завтра після вранішнього перельоту нас чекає Таіланд.

Корисне

Проживання. Motherland Inn, вже писав про неї. Додам лише, що вони возять ранком в аеропорт якраз під рейс AirAsia о 8:30.

Їдло. З їдлом в Янгоні у нас не склалось. Або дорого, або не смачно, або те і інше. Рекомендувати не буду.
Інше. Як живете в Motherland Inn 2, то Інтернет шукайте на 55-й вулиці в кафе Horizon. 300 чат за годину, 500 якщо немає електроенергії, запис CD/DVD 200 чат на свій носі, чистий CD ще 300 чат. З сервісами так собі. Інших кафе там дуже багато, на кожній вулиці, шукайте і буде вам.

Немає коментарів: